,

Cinlerle evlenenler var


Bir önceki yazının devamı olarak 

Müphem Mefhunlar (6/15)


D-)Hizmetçi Cinler: Yukarıda cinleri müslümanların varlığından söz etmiştik.Tefekkür tarihimizde çeşitli islam büyüklerinin cinleri rabıta kurdukları bir gerçektir.Avamındakinden biraz daha farklı olan bu irtibat onlara büyük eserler yaratmada yardımcı olmuştur.Bir psikolojik rahatsızlığının nedenini bulmakta, kaybolan bir eşyanın yerini tesbitte, hırsızlık akalarında hırsızı tesbitte cinin hadimliği söz konusudur ki bu nedenle bu ilme “İlmi Hüddam” denmiştir.İlmi hüddama halk arasında “Cincilik” denmektedir.(Din bil. Işığında ruh,insan,cin Ahmet Hulusi 1972 sh.135)
 
Bir cini hadim edebilmenin çeşitli yolları vardır ve bu yollar Şemsi’l Marif(Arapça), Kenzü’l Havas(Osmanlıca) ve Gizli İlimler Hazinesi(Türkçe) gibi birçok kitapta formulleriyle mevcuttur.Bu formüllerden biri tatbik edilecek olursa bir cin hadim edilebilir.Ancak formül -çeşitli nedenlerle-formülün tatbiki arasında ortaya çıkan çeşitli gürültüler, zelzele ümayim veren sarsıntılar,çeşitli gürültüler(A.g.e. sh.137)- yarıda bırakmak çok tehlikelidir.  Böyle olması durumunda cini hadim edeyim derken, insanın kendisi cinin hadimi olur. Artık onun emrinden çıkamaz. Zaman zaman hadimi olduğu cinin arzusu doğrultusunda topluma ters düşen ve belkide kendi zararına lan davranışlar gösterir.Bu tip insanlara toplumumuzda “Meczup” denilmektedir. Meczuplar bayağı davranışlarının yanı sıra bazan akıllı insanların şaşkınlıpına sebep olabilecek marifetlerde gösterebilirler.
 
 Bir cini hadim etme, cinin hadimi olma yahut cinlerle evlenme çoluk çocuk sahibi olma gibi bilgimiz dışındaki ilişkilerin dışında bazı soyut ve gizli varlıklar biz bilsekte bilmesekte günlük yaşamımıza girmekte ve belkide işlerimize karışmaktalar.
 
  İnsana bir hizmetçi kazandıran, yada onu bir cine hizmetçi eden sır nedir acaba?.EX
 
  Bazı tesbih kelimelerinin veya dua cümlelerinin birer hadimi vardır.Eğer bir kişi oturup, bu kelimeyi veya duayı adedince okur, sonrada karşısına dikilen cinden o an içinde korkmadan bir şey isteyebilirse o şey derhal olur(A.g.e. sh.135). Bu isteklerden biri o cinin kendi emrine girmesi de olabilir.Bu durumda o cin bu kişinin hizmetkarı olur.
 
 Günümüzde her biri birer bilim dalı haline gelmiş olan spiritüalizm, para psikolojisi(Telekinezi-Pisikokinezi) gözle görülmez çeşitli varlıkları incelemekteler.Ruh çağırma celseleri kurulmakta, bu çağırma sırasında sponton(Kendiliğinden) olaylar meydana gelmektedir.Hiçbir dış etki olmadan kapının açılması, durup dururken ve tesislerde hiçbir bozukluk yokken elektiriklerin sönmesi gibi.Gazetelerden İtalya da bir kadının mutfağa girdiğinde bütün mutfak eşyalarının birbirine girmesine, Çanakkale de bir taş kömürü sobasının kendiliğinden yürümesine dair haberlere rastlamaktayız.(A.D.Targan, Güner Ünal, Evren,Evrim ve İspirtualizim sh.118)
 
 Cinlerin bütün bu olup bitenlerle ilgili oldukları söylenir. Bu varlıklara ruhi denilmesinin de bu sebeple olduğu iddia edilmektedir her iki mefhumda şimdilik bizce mechuldür.
 
Kuran-i Kerimde Sebe’ suresinde Hz.Süleymana yardım eden cinlerden söz edilmektedir.(Sebe‘ Suresi 12) Ancak yine aynı surede cinlerinde geleceği bilemeyecekleri belirtilmektedir.(Sebe’ Suresi 14)
 
II- Dinden kaynaklanan Mefhumlar
 
 B- Dabbe: aslı Debbve Debib olan Dabbe kelimesi lügatte hafif yürüme, dekelenme demektir.(Elmalılı Hamdi Yazır, Hak dini Kur’an dili sh.3701). Yerde yürüyen sürünen her hayvan için kullanılan(İslam Anss. Dabbe md.) hatta hayvan kelimesinin eş anlamlısı olarak kullanılan (A.g.e) dabbe insanlar içinde kullanılabilmektedir.
 
 İslamda yaygın bir inanç haline gelmesinin en büyük nedeni Kuran- ı Kerimde Neml suresi 82. ayeti olmuştur.Bu ayette dabbe kelimesi konuşabilen bir yer hayvanı anlamında kullanılmıştır ki buna Dabbetü’l arz denir.Ayrıca XXIV.sure 44.Ayette ise yerde yürüyen veya sürünen her hayvan için “ Dabbe kelimesi geçmektedir.”
 
 Müslümanların arasında yaygın ve bizce  söz konusu edilen dabbe, Hristiyanlıkta Mesih’in zıddı olarak düşünülen Antechristin(İslamda deccal) yardımcısı olan dabbetü’larz dır.Bunada Müfescislerin büyük kısmı ve Ekussuud(Efendi) Cerrase demişlerdir.(Elmalılı Hamdi Yazır a.g.e.)
 
 Kıyamet alametlerinden biri olarak bilinen dabbetü’l arz üzerinde müfessirler ihtilaflı açıklamalar yapmışlardır. Kimisi onu deccalin yardımcısı olarak düşünürken.Kimisi cehalette hayvanlar derecesine düşmüş olan kötü insanlar olarak, kimiside kıyamet sırasında çıkacak bir hayvan veya insan olarak düşünmüşlerdir.Bu konuda bir çok muhaddisin Resulallah (S.A.V)den naklettikleri bir hadiste “Dabbetü’larz” Musa’nın asası ve Süleyman mührü beraberinde olarak çıkacak, mühürle mü’minin yüzünü parlatacak Asa ile kafirin burnunu kıracak, nas sofraya toplanacak mü’min ve kafir tanınacak” diyor(Elmalılı a.g.e.).
 
 E.Hamdi Yazır, Ebusundan Hz.Ali’ye ait kayruğu olan bir dabbe değil şakalı olan  bir dabbe sözüne nakiller dabbenin insan olduğunu ve dolayısıyla ayette geçen(XXII,82) dabbenin insan olarak anlaşılması gerektiğini söylüyor. Çünkü diyor, onun ayette nekre olarak gelmesi bilinenin dışında bambaşka bir dabbe olduğunu ve “konuşan” vasfıyla birlikte gelmesiyle de onun insan olduğunu ayetin zahiri manasından anlarız.(Elmalılı a.g.e) Nitekim onun kıyamet kopmadan önce islam devletini kuracak kuvvet sahibi bir zat olduğu ileri sürülür.(Ans.Büyük İslam İlmihali Dergah yay.1979)Yani tökü değil aksine iyi insanlardan çıkacaktır.
 
Bir canavar olarakta düşünülen dabbenin boyu 60 kulaç(İslam Ans. Dabbe md.) veya 20mt.(İnanç Sözlüğü)dir.Vucudu çeşitli hayvanların organlarndan oluşmuştur.Arapça konuşacak(a.g.e) olan bu canavarın başı boğa başı kulakları fil kulağı, ayakları deve ayağı vb. gibi olup Tihame’de veya Merv ile Safa arasında ortaya çıkacağına inanılır.(İslam Ans. Dabbe Md.)
 
Dabbetü’larz Münkirlerin yüzüne siyah, Müminlerin kine beyaz damga vuracak ve bu damgalar genişleyerek bütün yüzler beyaz veya siyah olacak ve böylece mü’min ile münkir ayırt edilecektir.(A.g.e). Elindeki Süleyman’ın mührüyle insanların alınlarına “mü’min” veya “kafir” damgasını vuracaktır.(İnanç Sözlüğü)
 
Kanunla yakın ilgisi dolayısıyla Hamdi Yazır’ın konuyla ilgili “Bazı esrarını”da aktarmayı hatta yazmayı uygun görüyorum.
 
 İbni Cerir Huzeyle ibn Esitten tahriç etmiş-ki Dabbenin üç(Tür) çıkışı vardır.
 
 1.Bazı badiyelerde çıkar, sonra gizlenir.
 
2.Emirler(Hükümdarlar) kanlar dökerken bazı şehirlerden çıkar ve yine gizlenir.
 
3.İnsanların mescitlerin en şereflisi, en büyüğü ve en faziletlisi nezdinde iken arz kendilerini fırlatmaya başlar, derken halk kaçışır, mü’minlerden bir taife kalır.Bizi Allah’tan hiç bir şey kurtaramaz derler.
 
 Dabbe de onların üzerine çıkar.Yüzlerini Kevkebidürri gibi cilalandırır.Sonra hareket eder.Artık ne takip eden yetişebilir nede kaçan kurtulabilir.Bir adama varır-namaz kılıyordur.Vallahi sen ehli salat değilsin(Münafıksın)der yakalar.Mü’min(se) yüzünü ağırtır, kafirin burnunu kırar,dedi.
 
O zaman nas ne halde olur dedik.
 
Arazide komşular emvalde ortaklar.Seferlerde arkadaşlar dedi.Br başka noktada:Ehl-i ilimden birçoklarının dabbenn çıkışının emribilma-ruf ve hehyi anıt münkerin terkedildiği zaman olduğunu söylediklerini yazıyor.(Elmalılı a.g.e)
 
yazının devamı için tıklayın
YORUM EKLE